Превъзходния път към Дома

 В света непрекъснато се случват безкраен брой злини, коя от коя по- ужасни. И за повечето от тях така и не научаваме. Но има периоди, в които злините се случват близо около нас или за тях се известява в медиите и си давам сметка, че човек не може сам да се справи с тежеста на ужаса и болката. Нито да ги обясни... но пък наблюдението ми е, че повечето хора възприемаме реалността като класово разделение, много подобно на теорията на Маркс. Когато някъде се случва нещо ужасно, хората сме склонни да си обясняваме нещата в следната схема: “тези са ужасни, те са чудовища, аз никога не бих постъпил така. Ето тези са лошите. Аз съм свестен човек.”

Солженицин не би се съгласил. А аз съм склонна да повярвам на човек, преживял ужасите на затвора Шарашка, а после и лагер за принудителен труд. Ако някой е срещал зло очи в очи, трябва да е той. 


“Де да беше толкова просто! — има някъде черни хора, вършещи злонамерено черни дела, и се иска само да ги различим от останалите и да ги ликвидираме. Ала линията, разделяща доброто от злото пресича сърцето на всеки човек. И кой би унищожил макар и частица от собственото си сърце?… “ (Архипелаг ГУЛАГ) 


Библията също се изказва много сурово, не за някои лоши човеци, а за всички човеци, толкова лоши, че за да може да се плати нашето заслужено наказание, Христос трябваше да умре от ужасна и мъчителна смърт. Докато ние се считаме за що годе свестни хора, Писанието ни описва така:


Римляни 3

10:Няма праведен нито един,

11:няма никой разумен, няма кой да търси Бога. 

12:Всички се отклониха, заедно станаха негодни, 

няма кой да върши добро, няма нито един.“ 

13:Гроб отворен е гърлото им, с езиците си мамят.“ 

Змийска отрова има под устните им.“ 

14:Техните уста са пълни с проклятие и горчивина.“ 

15:Краката им са бързи да проливат кръв, 

16:опустошение и разорение е в пътищата им 

17:и те не са познали пътя на мира.“ 

18:?Пред очите им няма страх от Бога.“


Много е депресиращо да сложиш себе си в същия кюп. Но има свобода в това да видиш истината в очите, да осъзнаеш проблема, да имаш диагнозата. Особено, когато Този, от Когото си я научил предоставя и изходен път. Не за проблемите и недостатъците на някой друг, а на теб самия. 


Псалм 51


1:Смили се над мен, Боже, според милостта Си;

2:Измий ме съвършено от беззаконието ми и очисти ме от греха ми!

3:Защото аз признавам престъпленията си 

и грехът ми е винаги пред мен.

4:На Теб, само на Теб съгреших, 

и извърших това, което е зло в очите Ти 

7:Очисти ме с исоп, и ще бъда чист; 

измий ме, и ще бъда по-бял от сняг!

10:Сътвори ми чисто сърце, Боже, 

и непоклатим дух обновявай вътре в мен!

11:Не ме отхвърляй от лицето Си и не отнемай Светия Си Дух от мен!

12:Върни ми радостта на спасението Си 

и ме поддържай с дух свободен.

13:Тогава ще науча отстъпници на Твоите пътища 

и грешници към Теб ще се обърнат.

14:Избави ме от вината за кръвта, о, Боже, Боже на спасението ми, 

и езикът ми с радост ще пее за Твоята правда.

17:Жертви, благоугодни на Бога, са дух съкрушен; 

съкрушено и разкаяно сърце, Боже, Ти няма да презреш.


Не знам друг начин за спасение- на човек или на човечество. Не съм видяла по- превъзходен път от този. Когато признаеш собственото си покварено аз, когато поискаш прошка от Създателя, когато Бог ти даде радостта на спасението и поддържа духа ти свободен от властта на самозаблудата, злобата и греха, тогава ще имаш силата да учиш отстъпници и грешници, какъвто беше ти- да се връщат у дома, както си се върнал ти. 


Йоан 14

1Да се не смущава сърцето ви; 

вие вярвате в Бога, вярвайте и Мене. 

2... отивам да ви приготвя място. 

3И като отида и ви приготвя място, 

пак ще дойда и ще ви взема при Себе Си, 

тъй щото гдето съм Аз да бъдете и вие.

4И вие знаете за къде отивам и пътя [знаете]. 

6Аз съм пътят, и истината, и животът; 

никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Размишления върху Псалмите, К. С. Луис 9

Членството (“Бремето на славата”, К. С. Луис ) Обръщение към Обществото на св. Албан и св. Сергий.

Дрехи от смокинови листа или облекло от слава