Християни? Да, ама какви?

Много съм мислила за тези етикети, които си слагаме на реверите и се гордеем все едно сме направили откритие или все едно сме платили със собствената си кръв за тях:
Протестант
Православен
Евангелист
Методист
Баптист
Петдесятен
Католик
И още, и още...
И се получава нещо подобно : Аз съм евангелски християнин, мои близки са православни християни, а част от роднините ми са католически християни. Ако наблягаме на прилагателните в тези изрази, не поставяме ли Бог надолу в стълбицата. Не е ли общото между нас по- голямо от различното?

Та някой да ми обясни: Ние, протестантите, в Христос ли вярваме или в отрицанието на всичко различно от нас? Дали живота ни се върти около Христос или се свежда до върл протест срещу всеки обичай, всяка вяра, всичко човешко. Мислите ли, че имаме повод за гордост с тази убеденост, че сме сол и светлина на света ( без света да го вижда )? Или по- скоро сме такава сол, че вгорчаваме живота на близките си и сме такава досадна светлина, като лазерчетата на децата, които дразнят до толкова , че отвръщаш поглед от тях. Вместо да се осъждаме един друг, да намерим силните си страни, да ги обединим и да изградим тялото на Христос, а не да го разкъсваме на парчета. Това тяло беше прекършено веднъж. Защо го правим пак?

Коментари

Популярни публикации от този блог

Размишления върху Псалмите, К. С. Луис 9

Членството (“Бремето на славата”, К. С. Луис ) Обръщение към Обществото на св. Албан и св. Сергий.

Дрехи от смокинови листа или облекло от слава