Струва си да видиш това

Точно на Сирни Заговезни или Прошка както ми е известно на мен, бяхме на църква във Самоков, ромския квартал. Да ви призная честно съм много впечатлена. Едва ли някой ги е обучавал как Лутер и Уесли са превръщали популярните кръчмарски песни във хваление за Бога с нов текст естествено. Но на някой там му е хрумнала тази идея и явно работи добре защото хората се наслаждаваха на песните от сърце. Те ни разказаха за служението си: как ходят в местната болница и носят плодове и мляко на болните деца и как хранят вдовиците и сирачетата в своето общество. Как тези бедни и неуки хора са разбрали ценното в живота и са далеч по- успешни на духовното бойно поле?! Много просто е като го видиш: слушаш Христос със сърцето си, забравяш собственото его, не се големееш и не се преструваш на това, което не си. И ако за нас културата и новото време са извинение, за тази църква те са инструменти за служение. Пак ще кажа – впечатлена съм, а това ми се случва все по- рядко.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Размишления върху Псалмите, К. С. Луис 9

Членството (“Бремето на славата”, К. С. Луис ) Обръщение към Обществото на св. Албан и св. Сергий.

Дрехи от смокинови листа или облекло от слава