* * *

Отдавна не съм писала тук. Ежедневието ме върти в някаква центрофуга и ми е нужно време да избистря ума си.
Тази сутрин нещо се изживявам - тип Наполеон – много дейности по едно и също време. Два- три залъка закуска, дълго горещо кафе ( три в едно) , обличане за църква, Васи (малкият ми син иска да редим пъзел), а между глътките кафе хвърлям по едно ухо и едно око към телевизора – дават „Сблъсък”. Това предаване е представителна извадка на това на какъв хал е обществото ни. Днес спорът е между ромка и българка – трябва ли жената да ражда от малка или не, коя възраст е ранна и коя не. Е, познайте кой коя теза поддържаше. Интересното е, че въобще не се заговори за семейство или брак. Не догледах шоуто – то ти трябва неистово търпение да го изгледаш цялото. Така, че тръгвам за църква.
Ооо, църква – там е коренно различно, нали – то чистота, то сияние, то щастие, святост, перфектни семейства, разумни младежи… да се ненагледа човек. Да, ама не – все едно още съм в тъпото шоу. Почти не долавям разлика. И ме е яд. Толкова семейства се разпадат, толкова много деца получават половин доза дом, толкова болка само заради нечия твърдоглавост.
Ама така ме е яд, че ми иде да крещя и да раздавам плесници. (Къде е сега Калвин да ме види!Аха, и да ми се зарадва?)
Бог обикновено бързо охлажда тези ми страсти - тази сутрин проповедта гласеше в общи линии това:
“Гневете е, но без да съгрешавате; слънцето да не залязва в разгневяването ви”
Но така да се каже и ме потупа по рамото, каза ми че сме в един отбор:
… Господ стана свидетел между тебе и жената на младостта ти,към която си постъпил невярно , при все че ти е съпруга и заветната жена , защото не прави ли Той двамата един човек, ако и да имаше още от духа на живота? И защо един? За да очаква набожно потомство. Затова внимавайте в похотите си и никой да не постъпва невярно към жената на младостта си, защото казва Господ Израилевия Бог: Аз мразя напускане, - И онзи, който покрива дрехите си с насилиe, казва Господ на силите ... (Малахия 2)

Ама че хаотично се получи…
Идеята ми беше, че цялото ни общество (църковно или не) има нужда от семеен терапевт. Само при Един такъв сеансите са безплатни и не е нужно да си записваме час. И Той не е само безпристрастен професионалист с бележник в ръка, а Баща, който има планове за нас, планове за бъдеще.

А Васи е готов с пъзела – на мама звездичката!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Размишления върху Псалмите, К. С. Луис 9

Членството (“Бремето на славата”, К. С. Луис ) Обръщение към Обществото на св. Албан и св. Сергий.

Дрехи от смокинови листа или облекло от слава