Само мисли

До скоро си казвах - да съм българка е истинска гордост за мен.
Но само до скоро...
Сега мисля друго.
Имам ли право да се гордея с отминали подвизи?
Да се кича с нечия чест?
Да си приписвам хилядолетна народна история като лична?
Мога само да се възхищавам от историята на моя народ, да я разказвам с плам и страст, но ако има с какво да се гордея, то ще да е моите деца, а не предците ми.
И , Бога ми, дано моите предци да има с какво да се гордеят заради мен. Защото човек е отговорен за своите дела и тези на децата си. Длъжен е да носи срама на своите грехове и тези на децата си. А колкото до предците – длъжни сме да учим от паденията и възходите им, да ги разказваме, да ги помним, да не забравяме. А във ден на равносметка дано поводите за гордост са повече от причините за срам.

И все пак аз съм българка...
Историята на моя народ е моя история.
Дано моят живот да е достойна част от нея.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Размишления върху Псалмите, К. С. Луис 9

Членството (“Бремето на славата”, К. С. Луис ) Обръщение към Обществото на св. Албан и св. Сергий.

Дрехи от смокинови листа или облекло от слава