До Мери Уилис Шелбърн, 25 юни 1963



ДО МЕРИ УИЛИС ШЕЛБЪРН 
 
Килнс, 
 Оксфорд
 25 юни 1963

 Скъпа Мери Уилис,

 Въпреки че съм ужасен от вашите страдания, аз съм изключително щастлив от благословената промяна в отношението ви към смъртта.  Това е по-голяма крачка напред, отколкото самата вие предполагате. Че доста грешахте по този въпрос.  Само преди няколко месеца, когато казах, че ние, старите хора, нямаме много останали задачи, освен тази да направим добър изход, вие почти ми се ядосахте за това, което нарекохте така „горчива“ забележка.  Слава Богу, сега виждате, че не беше горчивост, а просто обикновен здрав разум.

Да- чудя се защо лекарите прилагат такива мъчения, за да забавят това, което в никакъв случай не може да бъде отложено дълго.  Или защо Бог го прави!  Освен ако все още има нещо, което вие трябва да направите.  Доколкото отпадналостта позволява, надявам се, че сега, когато знаете, че сте простена, ще изразходвате по-голямата част от оставащата си сила в прощаване.  Оставете всички стари негодувания в ранените нозе на Христос.  

Направиха ми десетки кръвопреливания през последните две години и познавам твърде добре ужасните – и дълги – моменти, в които те ровят, за да намерят вената.  И когато си мислите, че най-накрая наистина са влезли, а се оказва, че не са.  (Има ли тук алегория? Опитите за навлизане на Благодатта често нараняват, защото духовната вена в нас се крие от небесния хирург?).  
Но о, жал ми е, че пак сте се събудила и сте се озовала от грешната страна на вратата!  Колко ужасно трябва да е било за бедния Лазар, който всъщност беше умрял, преодоля всичко и след това беше върнат обратно — за да премине отново през всичко това, предполагам, няколко години по-късно.  Мисля, че той, а не Свети Стефан, наистина трябва да се празнува като първомъченик.
 Казвате твърде много за малкото, което успях да направя за вас.  Може би много скоро ще можете да ми се отплатите хилядократно.  Защото ако това е сбогом, сигурен съм, че няма да ме забравите, когато сте на по-добро място.  От време на време ще казвате  добра дума за мен, нали?
 Ще бъде забавно, когато най-накрая се срещнем.
 Ваш,
 Джак

Коментари

Популярни публикации от този блог

Размишления върху Псалмите, К. С. Луис 9

Членството (“Бремето на славата”, К. С. Луис ) Обръщение към Обществото на св. Албан и св. Сергий.

Дрехи от смокинови листа или облекло от слава